Recommend
Remove File
Remove document <span id="remove-document-name"></span> from <span id="remove-cart-name"></span>?
As large urban areas deal with traffic congestion, space constraints, and air pollution, they will increasingly turn to “green” electric mass transit systems. Conductor rails for LRTs ( light rail transit), monorails, and APMs ( automated people movers) must be reliable, long-wearing, and energy efficient, while needing minimal maintenance. Transit operators demand the optimal conductor bar profiles and layouts to meet specific system operating requirements. They need engineering services, installation assistance, and commissioning oversight. Over time, steel 3rd rail systems will convert to highly conductive stainless steel capped aluminum rails to reduce energy consumption, lower installation costs, and minimize the number of power substations. These “green” rails must provide operating life equivalent to all-steel rails. Innovative PRT (Personal Rapid Transit) concepts need ingenious conductor rail solutions and technically advanced battery charging systems. Lastly, train operators need power and safe plug-in for vehicles parked in maintenance facilities.
For over six decades, Conductix-Wampfler has built a reputation as the global supplier of choice for “green”, energy efficient aluminum/stainless conductor rail solutions, contactless charging systems, and train plug-in power solutions. We have the engineering know-how, practical experience, and testing capabilities to be a partner in your success! We offer:
Conductor Rail Systems
Rail Testing
Stinger Systems – reduce the hazards associated with live plugging of parked trains
Anlagenbeschreibung
IPT® System für einen Aufzug
Betreiber
Expo Messe Hannover (Hermes Turm)
Produkt
Inductive Power Transfer Rail System
Energie
3 kW
Anlagenlänge
65 m
Besonderes
Platzsparend, Verschleiss- und Wartungsfrei
Die Grundfunktion eines Rail Systems ist zunächst grundsätzlich dieselbe wie bei allen induktive Energieübertragungssystemen. Darüber hinaus gilt es jedoch einige zusätzliche bzw. spezielle Anforderungen und Aspekte zu berücksichtigen.
Dadurch, dass die Fahrzeuge hier im Regelfall schienengeführt sind und eine aufgeständerte Installation möglich ist, wird der Einsatz von E-Abnehmern möglich. Bei Anwendungen mit beweglichen Schienenabschnitten, beispielsweise Weichen bei Elektrohängebahnen (EHB), kann die Erfahrung mit Magnetfelder dazu genutzt werden, um auch diese induktiv zu versorgen und so verschleißanfällige Kettenlösungen oder ähnliches wegfallen zu lassen.
Natürlich können mittels dieser berührungslosen, induktiven Energieübertragungs-Lösung auch konventionelle Lösungen, wie Energieführungsketten oder Schleifleitungen, in Schubplattenanlagen, Skids, Verschiebewagen, etc. abgelöst werden, wenn entsprechende Anforderung an die Übertragungstechnik bestehen, wie z.B. die Vermeidung von Abrisslichtbögen oder wenn der Zugang für Wartungsarbeiten im Zwischenboden stark eingeschränkt ist, Umweltanforderungen an die Stromübertragungslösung hoch sind, usw..